Sunday, April 16, 2006

alkisah seorang landlord turki

^^hmm.. ini ade 1 cerita..aku kan dok kat umah sewa..dulu kat hostel tp dah kuar sbb nak praxissemester..

so cari la umah baru yg dekat ngan town.. nak carik umah ni bukan senang weehh.. macam pg interview keje lak.. tgk kat suratkabo n internet.. kl ade kene buat appoinment.. saper yg nak interview?.. of cos la budak2 yg dok umah dlm umah tu which is rata2 budak jerman..diorang cari pengganti bg kwn yg dah kuar..

tp usually kita yg
PADI ni ( Pendatang Asing Dengan Izin) slalu nyer diorang xnak..dpt lak nama ade Mohammad ker,, ´bin´ kerr.. lg la x dpt.. tp end up dpt jugak bilik..rumah 2bilik..tuan punyer ni pakcik turki dok sorang2..dia nak sewa kan 1bilik kat org..he seemed nice n plus aku xde choice lain n plus dlm town which quite strategic so aku amek je laa.. and that was 1 year ago..

aper citer ngan org tua nie?? begini alkisah nyer.. selama sethn dok ngan pakcik nie..ade gak korek2 n dpt la skit citer psl dia..

dia nie ekceli dah lama hijrah ke sini..rumah yg aku dok nie pon asalnyer milik syrkt tmpt dia keje dulu..bile dia pencen diorang kasik terus la umah nie..

umur dah 60+...patut nyer bergumbira bersama2 anak2 n cucu2.. tp dok kat sini sorang2.. x kawen ker?? korek punyer korek baru dpt tau yg dia nie dah cerai ngan bini dia.. anak2 pon sumer kat turki..so tinggal la sini sorang2..

aku korek lg..oohh.. kat sini ade gak dia kawen lg utk pengganti.. minah turki muda..tak tau muda cam ner..tp relatif ngan pakcik nie kire muda la ..sempat la ade anak laki sorang.. tp last2 cerai gak sbb katanye bini dia ade laki lain..kesiannn... tp x abeh gi citer..

so bile kene tinggal..dok la dia sorang2..ape dia buat ari2? laa.. nama pon pensioner..buat bodo je laa..eheh.. lawak bangang lak aku..

rutin harian: bgn pg buat kopi n tgk tv..tgh ari masak ala turki dia or buat roti n continue tgk tv.. ptg pkl 6-7 kuar gi swimming utk keep his body fit..then bile dia blk buat mkn mlm n smbg tgk tv lg.. pastu tido..

itula kisah n aktiviti harian seorang yg dah pencen tp xde keluarga.. sesungguhnyer kl aku tua nnt x la idup mcm dia..mintak simpang..citer akan bersambung

0 Comments:

Post a Comment

<< Home