Saturday, December 24, 2005

Alone on Christmas Night

mesti ade yg blank apehal lak aku nie bukak citer krismas nih..padahal x celebrate pon..rilekss..ade sbb nyer..

firstly since mlm nie mlm ´raya´, aku nak wish pade sumer yg sambut krismas, meri krismas to u all..yelaa hidup pon kat tmpt omputeh..nak buat caner..

ekceli aku tulis entry sbb nak lepaih geram kat bus service tmpt aku nie..

camnie.. siang td aku pg neu ulm nak pinjam dvd (cam biasa la..nak mencopy) so pkl 8mlm td kene la bagi blk dvd tu (1st 6hour 80sen 1 dvd)..

bile aku smp jer kat busstop hauptbahnhof,, rupe2nyer bas dah xde.. ari nie smp pkl 6ptg jerr.. sbb mlm krismas.. (ye laa..nak kasi can sumer org beraya)

so aku termenung kejap.."wat to do arr??" kl nak bg esok lusa byk ler aku kene bayor nnt.. so i decided to walk to neu ulm..

aku ekceli cam sakit kaki ari nie.. arghhh..sial btol laa.. apsal time kaki aku sakit pulak kene jln jauh.. ari lain x leh kerr??

tmpt dvd tu ekceli x de la jauh.. dlm 20min jer..so from bahnhof nie aku jln kaki la.. ingat nak beli milkshake,, bole minum smbl jln..tp mcD lak tutup..sighhh..

bile aku cross stadtmitte,, aku tgk lengang jerr.. sumer org lepak kat umah..adelaa beberapa org yg take a walk dgn famili plus bebudak turki yg kat mesia bole diibaratkan kat mcm muka tembok kat shopping mall,,dok lepak2 n buat bising,, cam cool jer..wee!! pg blk laaa.

mase aku jln tuh.. teringat la aku scene dlm movie tema krismas.. kan ada part tu.. bile sorang tuh gaduh ngan sesaper or hidup dia mmg lonely.. mesti ade part dia jln2 sengsorang kat city..ber´background´kan kedai2 berhiaskan krismas stuff pastu lampu liplap2..pastu dia je jln kat situ..nak menunjukkan ke`lonelinessán org tu..bole imagine x?? bole?? haa camtu laa aku rasa bile lalu kat town aku..ehehhh.. tu psl laa dpt tajuk kat atas tu..

by the time aku smp tmpt dvd tuh.aku jln dah terhencot2 cam org patah kaki.. dlm ati asyik nyumpah2 org bas..

bile nak blk,,aku tgk kat busstop,, "ehh ade plak bas??" rupe2 ade nachtbus.. special bus yg normally lalu tgh mlm jer bile normal bus dah xde.. so aku tunggu le bas tu.. nasib baikk..

bile bas smp..aku tunjuk ler akunyer semester tiket..tp kene caj jugak 1,50€.. cissss.. driver ckp kene bayar nachtzuschlag (additional fee sbb naik bas extra nie).. aku x sure la kl x de sem.tiket kene bayar lebey ke x.. waduhhhhh..

pehtu kat dlm bas nie ade la sorang brader nie bising2 kat drebar kata itu ini n x nak bayar nachtzuschlag ..drebar tuh (yg nmpk cam org turki,, no wonder la willing nak keje) pon cam dah hilang sabar..bawak laju x ingat cam drebar bas mini kat mesia..

dia kata kat mamat tuh byk2 kali "awak x phm kaa.. ini nachtbus,, bukan bus no 6 or 7 ,, kl saya x bawak bas nihh.. awak x jln tauu.. kl nak jugak kene naik taxi.. plss laa jgn kacau saya"

pehtu mamat tu bebel lg..kata nak turun kat ehingertor sbb bus no 7 lalu kat situ n kebetulan bas nie pakai almost similar route.. drebar bas jawab : " wee.. awak x dgr ka..ini nachtbus ,, so saya x lalu ehingertor..saya pg straight ke hauptbahnhof ZOB"..

aku pon kate kat brader tuh: "bang.. nie bas N6 ,, bukan bas 6 or 7.. lg pon ehingertor tu dekat je ngan hauptbahnhof.. bole jln kaki".. he said " mana saya tau.. no 7 lalu sini" ... " yee..saya pon x tau,, tp nak buat caner" i replied..

sampai jer kat bahnhof.. drebar bas tu hon2 .. rupe2nyer dia nak pggl sumbody.. pehtu dtg la sorang pakcik ni ngan buku apetahh..

by that time aku pon dah kuar dr bas nak blk umah.. aku agak brader td maybe kene saman kot.. aku pon taktau laa..aku asyik pk psl kaki aku nih.. sampai karang still sakit... aduhh saleha..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home